Dersin Adı | Osmanlı Döneminden Modern Türkiyeye Güzel Sanatlar |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 420 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk günlerinden günümüze Türk görsel Kültür tarihinin ortaya koyulması; öğrencilerin bu tarihin en önemli kavramlarını objelerini ve figürlerini öğretmek; Türk kültürü çalışmasına eleştirisel yaklaşımı göstermektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, türk kültürünün üç safhasına odaklanacaktır. Pers, Selçuk ve Bizans gibi çeşitli kültürlerden etkilenmeleri gösteren başlangıç döneminden imparatorluğun dağılmasına kadar uzanan Osmanlı dönemi sanatı, geç dönem saray merkezli sanatı da içerecektir. Modernist dönem –Türk izlenimci hareketinin gelişmesinden başlayan, cumhuriyet dönemi boyunca devam eden ve 60’lar ve 70’lerin geç formalizmine kadar uzanan 19. ve 20. Yüzyılların uluslarası üslubunun etkisini sorgulayacaktır. Türkiye’de konsept sanatını, çağdaş sanat kurumlarının gelişimini ve temel çağdaş konuların Türkiye’de bugünkü sanat pratiklerini etkileyen biçimini sorgulayacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Introduction to the class. | |
2 | Lecture 1. An examination of early Turkic art in Central Asia. The Seljuks of Rum | Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 |
3 | Lecture 2. The golden era of Ottoman culture Mimar Sinan. Iznik ceramics. Student presentations from lecture 1 | |
4 | Lecture 3. Opening up to european influences. The Tulip period and ottoman baroque. Students presentations from lecture 2 | The City's Pleasures: Istanbul in the 18th Century. Shirine Hamadeh. University of Washington Press. 2009 |
5 | Lecture 4. The Turkish Courts integration into the Beaux art culture of Europe. Turkish orientalism. Turkish Art Nouveau. The development of traditional art schools and museums in the 19th century. Students presentations from lecture 3 | |
6 | Lecture 5. Early stirrings of modernist culture in Turkey. Turkish Impressionists and links with European movements. Slide show exam 1 | New Works New Horizons Istanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009 Çağdaş Türk Sanati. Sezer Tansuğ Remzi Kitabevi 2008 |
7 | Lecture 6. The early republic and its cultural relationship to the ottoman past. Defining a new direction. Student presentations from lectures 4 and 5 | Submission of proposal for term research paper. |
8 | Lecture 7. Modernist Turkish artists and social realism. Student presentations from lecture 6 | |
9 | Lecture 8. Modernist Turkish artists, formalism, abstraction and postmodernism. Student presentations from lecture 7 | |
10 | Artist’s talk. Students presentations from lecture 8 | Draft submission of 1500 word term paper. (50% of grade) |
11 | Lecture 9. The development of the contemporary art institutions in Turkey. Slide show exam 2 | Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 |
12 | Lecture 10. Turkey and conceptual Art. Student presentations from lecture 9 | New Works New Horizons Istanbul Modern Book of the exhibition 2009 |
13 | Lecture 11. Contemporary art in Turkey and socio\polıtical issues. Identity gender and institutional critique. Student presentations from lecture 10 and 11 | |
14 | Discussion on Semester. Slide show exam 3 | Submission of 1500 word term paper. |
15 | Review of the semester | |
16 | End of the semester |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenmiş olan kitaplar ve web sitesinde yayınlanan power point sunumlar ve belgeler |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://homes.ieu.edu.tr/tkeogh/ Presentation: Students will select a series of terms related to what is discussed in the class and will prepare single slide presentations on each term. This will then be presented and discussed in the class. Homework research paper. Each student will prepare a 2000 word research paper on a subject of their choice related to the course content / Exams: 3 slide show exams of 2 hours – students are expected to identify and write about particular Art Works. 1 final exam where students are expected to answer a general paper on subjects and issues discussed during the classes. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 80 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 20 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | ||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 13 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 3 | 7 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 9 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | |||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | |||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest